onsdag 4 januari 2012

Raggadish

Nu har jag gjort det... en raggadish! Jag var i akut behov av en frisör som tog sig an mitt hår. Herregud, vad svårt jag har för att ta mig iväg till frissan. Var gör man av sina barn när man åker dit och alltid har en make som arbetar till kvällen?? Frisörerna verkar ju stänga senarst 17. Är också funtad på det viset att när jag kommer på att jag behöver klippa mig så är det NU, på stört, och inte imorgon! 
Åkte iaf till Karlstad och fick tipset av syster att boka tid på Clipodrom där man kan boka in sin tid på nätet. Sagt och gjort gick jag in på deras hemsida, klickade på boka tid och skulle sedan välja vad jag ville göra. Klippa- check, färga- check men vad är en "raggadish" och vill jag göra en sådan?! Nu bokade jag inte en sådan men nyfikenheten var stor när jag morgonen efter (bokade vid 22-tiden på kvällen och fick tid till kl. 9.45 morgonen efter!!!:)) satte mig i frisörstolen. 
Jag klippte mig, slingade och färgade håret och sedan säger hon "jag ska nog göra en "ragga" också". "Vad är nu det för något?" frågar jag och skäms en aning över att det kanske är något man borde veta!? 
Raggadish= en blekning av håret mot hårbotten som gör att man enkelt och snabbt får bort utväxt eller mörkt hår som blir kvar mot hårbotten när brunetter bleker slingor (som jag!!). 
Detta blev resultatet:


Alla brunetter vet ju hur det är när man blekt håret och fast det är nygjort har man en envis liten brun rand kvar längst ner i hårbotten som avslöjar allt! ;)
Men nu är det gjort och fast det känns ovant är jag såå nöjd! Visst ser det "äkta" ut?! =)

1 kommentar: